Så optimerar du användandet av POS- och kundkortsdata
När flera av dagligvarukedjorna delar POS- och kundkortsdata kan leverantörerna få tillgång till snabb och detaljerad information om konsumentens köpbeteende. Men för att kunna utnyttja informationen krävs kunskap!
Hur har ”ekosystemet” för marknadsinformation förändrats de senaste tio åren?
Vad är nyttan med POS- och kundkortsdata?
Vilka olika analysmöjligheter öppnar sig med POS- och kundkortsdata?
Hur kan leverantörerna använda informationen för att förstå konsumentens köpbeteende och utveckla sin och kedjornas verksamhet?
För att skapa förutsättningar för bättre affärer genom ett optimalt användande av POS- och kundkortsdata har DLF Academy tagit fram en ny skräddarsydd kurs i samarbete med Marketing Clinic. Kursen genomförs delvis på engelska.
Efter kursen kommer du att bli bättre på att värdera om och i vilken utsträckning företaget ska investera i POS- och kundkortsdata. Men framför allt kommer du att bli bättre på att använda POS- och kundkortsdata för att skapa bättre affärer!
Läs mer nedan och hämta en detaljerad kursbeskrivning här!