Principer för god affärssed
DLF och Svensk Dagligvaruhandel har gemensamt ställt sig bakom en uppsättning principer för god affärssed som båda organisationerna uppmanar sina medlemmar att följa.
Hantering av principer för god affärssed
I de fall medlemmar anser att en kund agerat i strid mot principerna för god affärssed och önskar att DLF ska agera gäller följande:
– Först uppmanas medlemmen att kontakta berörd kund och hänvisa till överenskommelsen om principer för god affärssed som slutits med Svensk Dagligvaruhandel.
– Om detta inte ger resultat kan frågan tas vidare till den person som kunden utsett till intern kontaktperson för tvistlösningsfrågor. (Se listan på tvistlösningsansvariga nedan)
– DLF kan förmedla kontakt med juridisk sakkunnig på området
Tvistlösningsansvariga
Axfood
Nicholas Pettersson, VD Dagab AB
Bergendahls
Robert Olsson, HR- och informationschef
Coop Sverige
Bodil Jonsson-Lindgren, Coop Sverige: Head of Communication
ICA Sverige
Anna Blondell, Head of Internal Audit
Lidl
Thomas Iakovidis, Head of Legal Compliance