Handelns egna märkesvaror 2018
Handelns egna märkesvaror (EMV) står för en allt större del av butikernas sortiment. På tio år har EMV ökat med närmare 50 procent i värde. I dag är 3 av 10 varor som säljs i dagligvaruhandeln en EMV-produkt. Det visar DLFs undersökning Handelns egna märkesvaror 2018, som tagits fram i samarbete med undersökningsföretaget GfK. Rapporten (hämtas i inloggat läge) presenterar fakta om egna märkesvarors andelar (värde och volym) för hundratals varugrupper nedbrutet på 14 kedjor för helåret 2018.
Mer information finns i följande rapportbilagor:
Handelns egna varumärken 2018 – fakta i urval
Handelns egna varumärken – kedjeutveckling 2007-2018
(GfK på uppdrag av DLF)
Logga in för att ta del av innehållet!
Ej medlem? Klicka här för att läsa mer om fördelarna med ett medlemskap.