Hushållens dagligvaruinköp 2023

Här hittar du intressanta fakta med utgångspunkt i de svenska hushållens inköpsvanor av 160 produktkategorier i 15 huvud­kanaler.

Rapporten är ett utmärkt verktyg som hjälper dig att internt och tillsammans med dina kunder analysera och diskutera åtgärder för hur ni kan öka penetration, frekvens eller värde/inköpstillfälle för en specifik varugrupp.

De KPI:er som ingår är Penetration, Frekvens, Värde/inköp, Volym/inköp och Varukorgsvärde. Precis som i fjolårets rapport ingår även Promotion-andel, eftersom denna har ökat markant de senaste åren och är viktig att följa. Rapporten delas även upp i Sverige totalt, ICA totalt och ICAs roller, Coop totalt samt Coops roller. Dessutom ingår Axfood totalt och Axfoods roller, Bergendahls totalt och Bergendahls roll, samt Lidl, Ö&B och Rusta. Tidsperioden för rapporten är Helår 2023.

Hämta en kompletterande pdf med ett urval intressanta fakta från undersökningen

(Publicerad mars 2024)
(GfK på uppdrag av DLF)

Logga in för att ta del av innehållet!

Ej medlem? Klicka här för att läsa mer om fördelarna med ett medlemskap.

Dela:

Rapporter

Dagligvaruhandel
Rapporter
Dagligvaruhandel
Kundprofiler
Dagligvaruhandel
Rapporter
Restaurang
Index / Marknads­information
Convenience / Dagligvaruhandel / Restaurang
Principer och hållningar
Marknads­information