Alternativ text

Vad är affärsnyttan med ett medlemskap i DLF?

  • tillgång till kostnadsfria branschstudier och marknadsstatistik
  • tillgång till inspirerande och utvecklande mötesplatser och webbinarier
  • möjlighet att vara med och utveckla branschen via DLFs kommittéer och styrelse
  • tillgång till värdefulla nätverk med branschkollegor och kunder
  • tillgång till våra förmånliga samköpsavtal
  • möjlighet att stödja DLFs arbete med att driva viktiga frågor mot myndigheter och politiker
  • möjlighet att stödja utvecklingen av branschbolag som bidrar till ökad effektivitet

För mer information om fördelarna med ett medlemskap, kontakta Mathias Dittrich, Marknadsdirektör på DLF Service AB, tel. 0708-445 448.

Vilka kan bli medlemmar i DLF?

Företag som säljer dagligvaror till handel, restauranger och storhushåll i Sverige kan bli medlemmar i Dagligvaruleverantörerna, DLF. En medlem får inte helt eller till väsentlig del bedriva grossist- eller detaljistverksamhet eller ha ett väsentligt intresse i sådan verksamhet. En medlem kan sälja direkt till konsument under förutsättning att kriterierna om grossist- och detaljistverksamhet uppfylls. Här hittar du våra stadgar.

Vilka är medlemmar i DLF?

Dagligvaruleverantörerna har cirka 190 medlemmar som tillverkar och/eller säljer dagligvaror på den svenska marknaden.

Vad kostar det att vara medlem i DLF?

Den årliga serviceavgiften uppgår till 20 000 kronor. Företag som omsätter under 30 miljoner kronor betalar endast 2 000 kronor i serviceavgift. Avgiften fastställs av styrelsen i DLF Service AB.

Därutöver betalar alla medlemmar 8 000 kronor i årlig medlemsavgift (ej avdragsgill eller momspliktig) till föreningen Dagligvaruleverantörerna, DLF. Medlemsavgiften fastställs av föreningens årsmöte.

Varför ska man vara medlem i DLF?

Alternativ text

Arvid Nordquist har varit medlem i DLF många år och för oss är medlemskapet värdefullt då det ger oss relevant information om vår bransch, möjligheter till kompetensutveckling och bra möjligheter till inspirerande möten med kunder och kollegor. Vi tror starkt på att ett utvecklat samarbete skapar förutsättningar för ökad konsumentnytta och hållbarhet i dagligvarubranschen.

PETER DANNQVIST, SUPPLY CHAIN DIRECTOR, ARVID NORDQUIST HAB
Alternativ text

För oss på Essity är medlemskap i DLF en självklarhet, vi får utbyte av DLFs olika forum på många sätt: kunskap genom utbildningar och rapporter, inspiration och värdefullt nätverkande genom olika event och en möjlighet att påverka för oss viktiga frågor genom engagemang i DLFs olika kommittéer

LINDA EDLUND, COMMERCIAL DIRECTOR, CONSUMER GOODS SVERIGE, ESSITY HYGIENE AND HEALTH