I denna rapport, som är framtagen av YouGov på uppdrag av DLF, hittar du affärsrelevant fakta med utgångspunkt i de svenska hushållens inköpsvanor inom 160 produktkategorier i de olika dagligvarukedjorna.
De KPI:er som ingår är Penetration, Frekvens, Värde/inköp, Volym/inköp, Varukorgsvärde samt Promotion-andel.
Rapporten är ett mycket uppskattat verktyg som hjälper dig att internt och tillsammans med dina kunder analysera och diskutera åtgärder för hur ni kan öka penetration, frekvens eller värde/inköpstillfälle för en specifik varugrupp.
Kontakta Fredrik Ydell på YouGov om ni har frågor om rapporten, eller vill göra en fördjupad studie på era produktkategorier eller varumärken.
Fakta i urval från DLFs rapport Hushållens dagligvaruinköp 2024.
Hämta rapporten i sin helhet via knappen nedan.
Logga in för att ta del av innehållet!
Ej medlem? Klicka här för att läsa mer om fördelarna med ett medlemskap.