Handelns egna varumärken 2022

Det senaste decenniet har handelns egna märkesvaror (EMV) stadigt ökat i andel av den totala försäljningen, och 2022 är inget undantag. Det visar DLFs rapport Handelns egna märkesvaror 2022 som tagits fram i samarbete med GfK.

Rapporten visar hur stor andel som handelns EMV har av den totala försäljningen, per varugrupp. Den visar även värde och volym i procent för ca 180 olika varugrupper, samt förändring från föregående år. Nytt för 2022 är att pris samt promotion-andel ingår. Rapporten delas upp i Sverige totalt, ICA totalt, Coop totalt, Axfood totalt och Bergendahls totalt samt deras kedjor. Dessutom ingår Lidl, Ö&B och Rusta samt Online totalt.

Hämta en kompletterade PDF med ett urval intressanta fakta från undersökningen

(Foto: Axfood)

(GfK på uppdrag av DLF)

Logga in för att ta del av innehållet!

Ej medlem? Klicka här för att läsa mer om fördelarna med ett medlemskap.

Dela:

Rapporter

Dagligvaruhandel
Retailer profiles
Dagligvaruhandel
Guidelines
Dagligvaruhandel
Rapporter
Dagligvaruhandel
Kundprofiler
Dagligvaruhandel
Rapporter
Restaurang
Index / Marknads­information