Ny DLF-rapport: Konsumentprofiler 2020

Åldersgruppen 60+ svarar för hela 42,1 procent av den totala försäljningen inom FMCG och är därmed den största konsument­gruppen. Den största gruppen sett till hushålls­storlek är tvåpersonshushåll. Av all försäljning av FMCG står dessa för 36,3 procent.

Detta är bara några exempel på intressanta fakta som du hittar i DLFs nya rapport Konsumentprofiler 2020, som tagits fram av GfK på uppdrag av DLF.

Rapporten visar vilka som är köpare av ett 180-tal varugrupper, baserat på olika sociodemografiska indelningar, så kallade konsumentprofiler, som bland annat ålder på hushållen, inkomst för hushållen, barn/ej barnfamiljer, region, pris­medvetenhet och miljömedvetenhet.

Hämta pdf med övergripande fakta från rapporten.

I huvudrapporten (endast för DLF-medlemmar) får du veta mer om:

– Vilken målgrupp som köper varugruppen
– Vem du ska rikta dina aktiviteter till
– Du kan lägga upp din (media-)strategi så att du når rätt målgrupp
– Kedjorna har olika köpare för samma varugrupp

(DLF NEWS)

Dela:

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Jag vill börja prenumerera på DLF News och få nyheter om intressanta rapporter, trender och utvalda nyheter från dagligvaruhandeln!

Kontaktuppgifter





På DLF Service AB värnar vi om en hög nivå av skydd för din personliga integritet. Genom att bocka i rutan, samtycker du till att vi behandlar personuppgifter om dig i enlighet med vår integritetspolicy. För mer information gå in på www.dlf.se/integritetspolicy.

*Prenumerationen är kostnadsfri och öppen för alla

DLF News