Ny DLF-rapport: Konsumentprofiler 2020
Åldersgruppen 60+ svarar för hela 42,1 procent av den totala försäljningen inom FMCG och är därmed den största konsumentgruppen. Den största gruppen sett till hushållsstorlek är tvåpersonshushåll. Av all försäljning av FMCG står dessa för 36,3 procent.
Detta är bara några exempel på intressanta fakta som du hittar i DLFs nya rapport Konsumentprofiler 2020, som tagits fram av GfK på uppdrag av DLF.
Rapporten visar vilka som är köpare av ett 180-tal varugrupper, baserat på olika sociodemografiska indelningar, så kallade konsumentprofiler, som bland annat ålder på hushållen, inkomst för hushållen, barn/ej barnfamiljer, region, prismedvetenhet och miljömedvetenhet.
Hämta pdf med övergripande fakta från rapporten.
I huvudrapporten (endast för DLF-medlemmar) får du veta mer om:
– Vilken målgrupp som köper varugruppen
– Vem du ska rikta dina aktiviteter till
– Du kan lägga upp din (media-)strategi så att du når rätt målgrupp
– Kedjorna har olika köpare för samma varugrupp
(DLF NEWS)