Master Class - Innovation och affärsutveckling i en föränderlig digital värld

Datum ej satt

Så påverkar den digitala tekniken samhället, våra beteenden och existerande affärsmodeller

Vi lever i ett paradigmskifte där vi inte kan tillåta oss att slå oss till ro utan ständigt måste hålla oss à jour med hur den framväxande digitala tekniken påverkar konsumenters förväntningar på varumärken. Vår tvådagars-Master Class erbjuder inspiration, kunskap och utmanande workshops där du får möjlighet att öka din kunskap om för hur den digitala tekniken påverkar samhället, våra beteenden och våra existerande affärsmodeller.

Välrenommerade Hyper Island leder vår Master Class

Utbildningen leds av erfarna facilatorer från Hyper Island, och en rad framstående experter från näringslivet deltar som talare. Kursen hålls på svenska med inslag av engelskspråkiga talare.

Hyper Island arbetar med att öka individers och organisationers beredskap att hantera förändring och stärka innovationsförmågan för långsiktig verksamhetsutveckling. Det som 1996 började som ett experiment på en ö utanför Karlskrona, har blivit ett revolutionerande sätt att lära, reflektera, samverka och, kanske framför allt, att innovera. Hyper Island arbetar globalt och har i dag kontor och skolor i Sverige, USA, Storbritannien och Singapore.

Agenda

  • Lär dig hur den digitala tekniken påverkar samhället, våra beteenden och våra existerande affärsmodeller.
  • Få ökad insikt om nya affärsmodeller och vad som krävs för att skapa dem.
  • Öka din förståelse för behovet av mer kollaborativa och innovativa arbetsmodeller.
  • Reflektera över vilken typ av ledarskap som krävs för att hänga med i utvecklingen.
  • Inspirera till nytänkande och motivera till att skapa förändring inom den egna affären.

Målgrupp

Du som har ansvar för eller möjlighet att påverka företagets strategi och affärsutveckling, eller har en stark koppling till den digitala utvecklingen. Hyper Island rekommenderar att man deltar två (eller flera) personer från samma företag för att sedan lättare kunna inspirera och driva förändring i den egna verksamheten efter kursen.

Fakta

Master Class - Innovation och affärsutveckling i en föränderlig digital värld

Datum ej satt

Kontakt

Kontaktperson

Mathias Dittrich

Telefon
0708-445448
E-post
mathias.dittrich@dlf.se

Event

Årsmöte
17 maj, Berns Salonger, Stockholm
DLF-lunch
14 juni, Vasateatern, Stockholm
Mötesplats
14 juni, Vasateatern, Stockholm
Mötesplats
4 oktober, Stockholm
DLF-lunch
22 november, Operaterassen, Stockholm
+Visa fler

Ett urval av dlf:s medlemsföretag

Dagligvaror online

En rapport om utvecklingen för näthandeln med dagligvaror i Sverige, producerad av Marketing Clinic på uppdrag av DLF.

Läs mer

Kunskap

Dagligvaruhandel
Marknads­information
Restaurang
Kundprofiler
Restaurang
Marknads­information
Dagligvaruhandel / Restaurang
Marknads­information
Dagligvaruhandel
Kundprofiler
Restaurang
Kundprofiler
+Visa fler

EMV-andelar per varukategori och kedja

GfK-rapport med fakta om EMV-andelar (värde och volym) för hundratals varugrupper nedbrutet på ett tjugotal kedjor.

Läs mer

Academy

Academy
28 maj, ICAs lokaler, Solna
Academy
11 september, Concept Centre, GS1 Sweden, Västra Järnvägsgatan 15, Stockholm
Academy
3 oktober, Datum ej satt
+Visa fler

DLF Kundprofiler – Lidl

Läs mer

DLF News

Hej DLF,

.

Jag vill börja prenumerera på DLF News och få nyheter om intressanta rapporter, trender och utvalda nyheter från dagligvaruhandeln!

*Prenumerationen är kostnadsfri och öppen för alla