Så lyckas du med dina produktinnovationer
Mindre än 20 procent av alla nyheter lyckas etablera sig på marknaden. Frågor som många av DLF:s medlemmar ställer sig är:
- Vad krävs för att lyckas med produktinnovationer?
- Vad kan man lära av andra framgångsrika produktinnovationer inom dagligvaror?
- Framgångsrika produktinnovationer tar utgångspunkt i konsumentens behov och beteende, men hur gör man för att förstå konsumentens behov och beteende?
- Kunden – butiks- eller restauranggrossisten/kedjan spelar en avgörande roll när det gäller produktinnovationer inom dagligvaror. Hur får man kunskap om kunden och gör denne delaktig i innovationsarbetet? Finns det risker med att involvera kunden?
- Vilka organisatoriska egenskaper är viktiga för att skapa mer framgångsrika produktinnovationer, och hur förbereder man organisationen bättre för dessa?
- Hur går man från idé till verklighet? Vilka processer och modeller kan användas för att stötta arbetet med produktinnovationer?
Med utgångspunkt i frågorna ovan har DLF i samarbete med Marketing Clinic tagit fram en innovationsworkshop som är tänkt att hjälpa medlemmarna bli mer framgångsrika med sina produktinnovationer. Läs mer om workshopens innehåll här.