De nya lågprisaktörerna - En djupdykning i lågpriskanalen och dess potential för leverantörer

Konsumtionslandskapet förändras och konsumentens köpbeteende blir alltmer fragmenterat när det gäller dagligvaror.

Lågpris är en av kanalerna som vuxit kraftigt de senaste åren, och speciellt non-food discount sticker ut som en ny kanal där konsumenter handlar alltmer dagligvaror. DLFs Marknads­kommitté DVH/SVH har därför under våren gett HUI Research uppdraget att göra en djupdykning i lågpriskanalen och undersöka dess potential för leverantörer.

Under webbinariet kommer ni att få ta del av lågpris­marknadens utveckling, konsumenternas beteende och inställning till non-food discounters som Rusta, Normal, Dollarstore, ÖoB, EKO Stormarknad, Gekås Ullared samt Costco. Vi kommer också att belysa de fallgropar och framgångsfaktorer som finns när man som leverantör säljer till den här typen av aktörer.

AGENDA
– Lågprismarknadens utveckling

– Konsumenternas beteende och inställning till non-food discount

– Därför är non-food discount intressant för dagligvaruleverantörer

– Så säljer ni till non-food discounters

Medverkande: Ulrika Bernhoff, vice VD, HUI Research och Emma Wähl, Analytiker, HUI Research

Moderator: Mathias Dittrich, DLF

Datum och tid: 14 juni 12.30 – 13.30

Plats: Digitalt (deltagarlänk skickas ut via mail och SMS samma dag som webbinariet)

Pris: Kostnadsfritt

OBS! Endast för DLF-medlemmar

Foodservice
30 maj, Stockholm
Årsmöte
13 juni
Webbinarium
14 juni
Höstmöte
9 oktober, VÄNTELISTA